کد خبر: ۸۶۸۱۳۴
تاریخ انتشار : ۲۹ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۲۵

فیلم| اولین تصاویر اسرای آمریکایی آزاد شده در غزه

 حماس تصاویر آزادی گروگان‌های آمریکایی منتشر کرد. این دو زن با اسامی جودیت تای رانان و دخترش ناتالی شوشانا رانان ساکنان منطقه شیکاگو  شناسایی شدند.
فیلم| اولین تصاویر اسرای آمریکایی آزاد شده در غزه
آفتاب‌‌نیوز :

به گفته سخنگوی القسام تعداد اسرایی که مقاومت فلسطین در اختیار دارد حدود ۲۵۰ نفر است که ۲۰۰ نفر در اختیار القسام و باقی اسرا در اختیار گروه‌های دیگر است.

ابوعبیده، سخنگوی گردان‌های القسام گفت: ما در راستای تلاش‌های قطر دو اسیر آمریکایی(یک مادر و دختر) را به دلایل بشردوستانه آزاد کردیم تا به ملت آمریکا و جهان ثابت کنیم که ادعاهای جو بایدن و دولت وی دروغ است.

ماجد الانصاری، سخنگوی وزارت خارجه قطر نیز اعلام کرد که آزادی این دو اسیر آمریکایی بعد از چند روز تماس مکرر با تمام طرف‌ها انجام شد. مذاکرات قطر درباره آزادی اسرا با رژیم صهیونیستی و حماس ادامه خواهد داشت. ما تلاش می‌کنیم تا تمام اسرای غیرنظامی از تمام تابعیت‌ها با هدف کاهش شدت بحران کنونی و بازگشت صلح آزاد شوند.

حماس در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما با تمام میانجیگران برای بستن پرونده اسرای غیرنظامی در صورت وجود شرایط امنیتی مناسب همکاری می‌کنیم.

ارتش اسرائیل نیز جمعه اعلام کرد که بیشتر اسرایی که در غزه هستند، زنده‌اند. اجسادی هم هستند که به نوار غزه برده شدند. از بین ۲۰۰ اسیر بیش از ۲۰ تن زیر ۱۸ سال هستند. ۱۰ تا ۲۰ تن نیز بالای ۶۰ سال سن دارند.

از سوی دیگر جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا جمعه از آزادی دو اسیر آمریکایی بسیار ابراز خرسندی کرد.

وی از قطر و کابینه اسرائیل به دلیل تلاش‌هایشان برای آزادی این دو اسیر قدردانی کرد و متعهد شد که به تلاش برای آزادی دیگر آمریکایی‌هایی که توسط حماس بازداشت شده‌اند، ادامه بدهد.

بایدن گفت: تا عزیزانمان را به وطن بازنگردانیم از تلاش دست نمی‌کشیم. اولویتی بالاتر از جان آمریکایی‌هایی که در جهان بازداشت شده‌اند، نداریم.

فیلم| اولین تصاویر اسرای آمریکایی آزاد شده در غزه

فیلم| اولین تصاویر اسرای آمریکایی آزاد شده در غزه

 

بازدید از صفحه اول
ارسال به دوستان
نسخه چاپی
ذخیره
عضویت در خبرنامه
نظر شما
پرطرفدار ترین عناوین